PO 7. 5. 2007
13.30Konvikt / divadelní sál
Pierre Nadaud / FR
DAY OF IRE / DEN ZLOBY
fyzický koncert
představení je uváděno ve spolupráci s Novou sítí a divadlem Alfred ve dvoře
Den Zloby jsou tři partitury vytvořené a společně interpretované jejími autory:
Vojtou Švejdou hrajícím na elektrickou kytaru,
Pierrem Nadaudem vyjadřujícím se pohybem a
Fredem Griotem píšícím a deklamujícím text.
V pozadí projektu stojí inspirace biblickou knihou Jób.
choreografie a koncepce | Pierre Nadaud |
hudba | Vojta Švejda |
scénografická spolupráce | Jan Beneš-McGadie |
světelný design | Jan Beneš-McGadie |
režijní spolupráce | Vojta Švejda, Jan Beneš-McGadie |
režie | Pierre Nadaud, Vojta Švejda |
| |
premiéra | 9. 3. 2007 |
Biblický text, význam Jobova příběhu, je pro mě, tak jako v muslimském výkladu, příběhem o oproštění. Majetek, tělo, identita, Jobova bytost Jobovi patří jako jeho vlastnictví, jako věc, jako bytost, se kterou je spjatý a od které se odpoutává, nebo alespoň je nucen od ní poodstoupit. Job odhalený až na dřeň. Den zloby je vlastně cestou tímto vztahem k tělu, k sobě, k vlastní identitě. Elektrická kytara vyjadřuje brutalitu událostí, které k tomuto odloučení vedou, nebo mu napomáhají. Je to proud energie, která dokáže obrátit tělo naruby, jako obracíme naruby rukavici. Hlas, který toto dobrodružství doprovází, je projevem toho jádra, které nepochopitelně spojuje tělo (hlas), identitu, ducha a smysl.
P. Nadaud
www.mamacallas.com |
www.novasit.cz |
www.alfredvedvore.cz