DIVADELNÍ FLORA
Menu

    So 18. 5. 2019 | 09:30–12:30 | Moravské divadlo – baletní sál

    vstupenky

    taneční WORKSHOP Lee Kyung-eun

    FOKUS: KOREA
    ATO jako choreografický přístup.
    Workshop povede Lee Kyung-eun, choreografka a umělecká vedoucí souboru Lee K. Dance Company, která princip „Ato“ představí jeho účastníkům. 

    Cena vstupenek: 350-450
    Taneční workshop
    Lee Kyung-eun
     
    „Ato“ znamená v korejštině „dar“. Na workshopu bude zkoumána krása živoucího těla a vnímání jeho pohybu jako „daru“. Ato je nástrojem choreografie, který Lee Kyung-eun pracuje v rámci své taneční skupiny a který odráží pohybovou filozofii, ve které „sdílí tento dar s diváky“. Účastníci se vyzkoušejí fungování principu „Ato“ a na tomto základě budou tvořit a „dar“ sdílet.

    Základním principem „Ato“ jako choreografického nástroje je mezi-prostor
    Prostor mezi tělem
    Prostor mezi tělem a dalším tělem
    Prostor mezi tělem a prostředím
    Prostor mezi tělem a hudbou, ke kterému přistupuje z anatomického a výtvarného úhlu pohledu.
     
    Lee Kyung-eun studovala v Soulu tanec na Hanyang University a na Kyonggi University, kde také v současnosti externě vyučuje tanec. Se svou první choreografií Wavering Heart získala v roce 1996 Cenu pro nové umělce. Její choreografický rukopis je výbušný i křehký, „nevinně provokativní“. Taneční projev pojímá jako hru dechu a temporytmu. Svá díla s úspěchem představila na prestižních festivalech – např. inscenace Mind Goblin (2016) figurovala na francouzské mezinárodní taneční přehlídce Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis 2016 či na Fringe Festivalu 2017 v Edinburghu. Jako asistentka choreografa se podílela na zahajovacím a ukončovacím ceremoniálu zimních paralympijských her 2018 v Pchjongčchangu. Uměleckou kvalitou své práce získala uznání u kritiků a popularitu u široké veřejnosti v Koreji i v zahraničí.
    Lee Kyung-eun je uměleckou vedoucí souboru Lee K. Dance, jenž vznikl v roce 2002. Jeho hlavní uměleckou filosofií je „komunikovat s diváky ryzím pohybem“.