ÚT 2. 5. 2006 |
|
|
13.00 Konvikt / divadelní sál |
| Nora Nohejlová-Sopková |
| BREAK MY HEART, PLEASE! |
| Theatre XXL Praha |
| |
| Síť příběhů, osudů a setkání utkaná pohybem, animací, hudbou a světlem. |
režie, scéna, kostýmy | Nora Nohejlová-Sopková |
animace | Jan Zajíček |
dramaturgická spolupráce | Apolena Látalová |
hudba | IKONA |
kamera | Matěj Cibulka |
light design | Jan Dörner |
premiéra
| 7. 10. 2005
|
hrají | Jana Černá Nora Nohejlová-Sopková Petr Vaněk |
Rozinkou na dortu múzy Thálie je další uskupení nejmladší generace – fyzické, jazykově bezbariérové Theatre XXL. Patřím ke generaci odkojené pocitovým divadlem, jehož průkopníkem bývalo kdysi brněnské HaDivadlo. Posledním velkým číslem této odnože scénického umění je Farma v jeskyni Viliama Dočolomanského. Theatre XXL je jeho novým, velice smysluplným pokračováním!
|
J. P. Kříž, Právo |
Od 'Bez názvu' k 'Break My Heart, Please!' jste ušla kus cesty…
To určitě. U Bez názvu jsem se věnovala čistě fyzické formě, ale čím dál víc mám potřebu v tanečních představeních hledat příběh. Ne samozřejmě ten činoherní, dramatický, ale přesně vázaný na určité pocity, což dává přehled o tom, co se v představení děje. Mnohem více se teď vedle tvaru věnuji i jeho citové podstatě.
Současné divadlo, zvláště to taneční, neverbální, fyzické čím dál častěji pracuje s audiovizuálními technologiemi.
Jsou to nové postupy, které sice přinášejí vizuální zážitek, ale mnozí diváci si jej nedokáží vyložit...
Když dosáhnu přesné citové jistoty, co chci ve kterém místě inscenace vyjádřit, v ten moment jsem přesvědčena, že ta věc je čitelná! Nemusíme věci opisovat slovy. Pokud se soustředíme na formu a přesně ji naplníme tím, co chceme vyjádřit, nemine se to účinkem. Samozřejmě představení nechává otevřené dveře, aby si do něj mohli diváci promítnout vlastní zkušenosti a představy.
Tato inscenace kombinuje několik plánů – pohybový, zvukový, obrazový, filmový. Jak jste postupovala? Vedla vás intuice nebo výpočty?
Asi ta intuice. Samozřejmě jsem pracovala podle zpracovaného scénáře, aby vznikly přesné návaznosti v detailech i v kontextech, ale jinak to všechno vychází z intuice a z toho co žiju a jak žiju, kdo žije vedle mě, jak žijí mí přátelé...
|
z rozhovoru N. Sopkové s J. Návratovou, www.tanecnizona.cz |
www.theatrexxl.com
|